24. - 26. 3. 2006 Sjezdování v Alpách

Sněhulák

Ája přišel s nápadem jet na konci března (už mimosezónní ceny) do Rakouska na lyže. Nikdy jsem na sjezdovkách v zahraničí nebyl, tak jsem jel rád. Původně bylo v plánu naplnit tranzita, ale nějak všichni postupně odpadli, tak se jelo jeho osobákem v pěti- Zuzka, Ája, Petr, Kryplík a já. Odjezd byl v pátek ve dvě ráno. Část z nás spala u Čiháků, abychom se nezdržovali objížděním Prahy. Cesta po ČR proběhla bez problémů, téměř. Před hranicema jsme zastavili u pumpy. A nějak přišla řeč na to, že Radek si nechal dělat nový pas, že mu skončila platnost. "Náhodou" jsem se teda podíval, jak je na tom s platností můj pas. A sakra! 14 dní má po! No, sice ze sebe vola udělám občas (občas?:-) rád, ale to bylo trochu moc. Občanku jsem si byl jistý, že nemám, vždycky když beru pas, tak občanku nevozím. "No, tak to zkusíme,třeba nás nebudou kontrolovat". A zkusili jsme. A kontrolovali :-))) Samozřejmě si toho všimli a řekli, že takhle jet nemůžu. A jestli nemám občanku. Říkám, že ne, že ji dohromady s pasem nevozím. Tak jsme se otočili, s tím, že zkusíme ještě jiný přechod a případně si prostě vystoupím...Paráda... Tak jedem jinam. Nevím proč, ale cestou jsem radši kouknul do peněženky a občanka tam byla. Hurá! Tak můžem zpátky. Vrátili jsme zpět na přechod. Celník se s úsměvem ptal "kam jste ho schovali? Do kufru?" Ája mu vysvětlil, že jsem našel občanku...Tak na podruhé se povedlo. Celá tahle sranda mě stála 4 rakouský kvasnicový piva...V půl osmé ráno jsme dorazili do Wagrainu. Vleky pouštěli v půl deváté. Obloha byla krásně jasná,slunce svítilo, prostě nádhera. Petr koupil 3denní čipové permice, pro dospělého myslim za 92euro (pro studenty na kartu ISIC sleva). Při převlékání Kryplík zjistil, že má dvě rukavice, ale obě na pravou ruku... Nevadí, dnes se prostě daří. Půjčili jsme mu jiné a vyrazili kabinkou nahoru do kopců. Nahoře jsem udělal pár fotek a vyrazili jsme na první jízdu dolů. Sníh byl dost přimrzlej a po pár metrech nás opravdu bolely nohy. Takhle jsem to tedy nečekal. Naštěstí na druhou jízdu jsme přejeli až nahoru na černou sjezdovku, na kterou svítilo slunce a byla už měkčí. Od této chvíle už se jezdilo krásně. Byl jsem nadšený velikostí střediska a počtem možností, kde jezdit (asi jako každý, kdo je poprvé na sjezdovkách někde v zahraničí) S ježděním v Čechách to nejde srovnávat. Fronty opravdu téměř žádné a samotné sjezdování je spíše cestováním po Alpách, než ježdění sem a tam na jednom kopci. Ájovi a Zuzce přestali stačit obyčejné kopce a začali jezdit v boulích pod lanovkou. Ájovi přestaly stačit boule, a tak přes jednu skočil a zakousnul se do sněhu :-)) Fakt takovýho tygra jsem snad ještě neviděl...Asi v 5 jsme dojeli do chaty, kde jsme měli zařízené ubytování. Večeři jsme si uvařili sami (snídaně byly v ceně s ubytováním) a rádi jsme zalezli do postelí, teda alespoň mladší část výpravy ;-) V sobotu jsme vyspalí a odpočatí (opět ale jen mladší část výpravy:-) a jedem do dalšího střediska, tentokrát Alpendorf . Ježdění bylo opět supr, spousty možností,kam jet. Sváču jsme si dali u sněhuláka- obra, takhle velkýho huhuláka jsem ještě neviděl :-)) Odpoledne jsme ještě objevili snowpark, tak jsme opatrně zkoušeli skokánky...Ke konci nám z nebe začal padat mokrej hnus, tak jsme sjeli zpět na parkoviště k autum a cestou do chaty se stavili na ty kvasnicový piva. Večer jsme hráli karty- prší. "Vyhrál" jsem mytí nádobí, no to nic,nemůže mě to rozhodit...tak jsme ještě dali člověče nezlob se, a když všichni docházeli čtvrtou figurkou do "domečku" já tam měl sotva druhou :-)) Nechápu v čem byla chyba, vždyť tyhle hry "umí" každej ;-). V neděli ráno jsme zjistili, že se posouval čas. Tak jsme se rychle nasnídali a hurá na sjezdovky,ale dnes bylo počasí nic moc, pršelo :( . Kryplíkova předpověď, že budou "třicítky ve stínu a šestnáctky na slunci" moc nevyšla :-) Postupně se počasí trochu vylepšilo, ale šestnáctky na slunci nikde. Ája odpoledne ještě ukázal salto, bohužel ale nebylo schválně, a tak ho nebyl schopnej zopakovat pro foťák. A první pokus viděl jen Kryplík. Asi v pět odpoledne jsme vyjeli z5 do Prahy, cesta byla zhruba na 5 hodin. Byl to supr víkend, myslim, že příští rok pojedem zas.