1. - 3. 5. 2006 "Čáry" na vodě ...

Tato akce byla původně zamýšlena v ryze komorním duchu, tzn. jedno auto, Tomáš, já a Danča jako řidič…

Nakonec to dopadlo trochu jinak… Auto bylo sice jen jedno, ale Ducato, ve kterém sedělo a leželo osm lidí…:o)

Sraz byl naplánovaný na pátek mezi sedmou a osmou v loděnici… Když jsme s Dančou kolem půl osmé dorazili, tak jsme akorát minuli Toma, který jel ještě pro něco domů.. Po půl hodině se vrátil, takže jsme tam byli tři.. Lehce po deváté začali dorážet další a v deset jsme byli komplet… Trochu jsme pokecali a šlo se na kutě…

Ráno budíček v 5:30, snídaně a cesta směr Vrchlabí. Jelikož tentokrát nechal Tomáš svou mluvící GPS v loďáku, tak jsme dorazili bez větších problémů kolem desáté na místo. (to už snad ani není možný 9 nikdo jí nemá rád…pozn.Tomáše) Ale najednou nastal zmatek.. Jedni byli pro to, abychom jeli i přes zákaz ochranářů, druzí abychom jeli jinam.. Nakonec se dohodlo, že pojedeme na Mumlavu s Jizerou a Labe si necháme na pondělí… Po příjezdu na místo se pánská část zájezdu převlékla do krásně suchého hydra a nasedla do lodí..

První úsek k jezu byl ve znamení věčného eskymování.. Podkova tentokrát nebyla zdaleka tak krotká, jako když jsme tady byli naposledy… Kromě Tomáše si všichni trochu zabublali.. Další dva vypečený válce měly na svědomí otočení "jednolisté" části výpravy…: Pod jezem to začalo nanovo.. Bylo o trochu méně vody, takže se jízda stala dost technicky náročnou a díky tomu stačila chvilinka nepozornosti, jedno otočení, pecka do hlavy a cca 150 metrů před soutokem s Jizerou ukončení plavby pro jednoho z nás.. Naštěstí to nic nebylo a tak se na Jizeru nasedalo v plném počtu i s děvčaty.. Na tomto úseku (Mýto - Vilémov) se zcela jasně ukázal tzv. autobusový efekt, kdy z auta to vypadalo jako nic moc, ale ve skutečnosti to byla pěkná WW III. Ostrov Hrůzy jeli jen ti nejzdatnější, tzn. Tomáš, Honza a Kečup a chvála bohu za zbytečně postavenou záchranu.. Pod ostrovem obtížnost klesla a tak byla pohoda.. Dojeli jsme, převlékli se a vyjeli na Mýto, kde jsme chtěli nocovat v blízkosti campingových stolů a vytápěných záchodů. Tam jsme se potkali s Boleslavskou sekcí, se kterou jsme prožili vcelku podařený večírek, který se ovšem některým tvrdě vymstil..:)

Ráno jsme se probudili a POMOC… Sněžíííí!! Už už to vypadalo, že zabalíme a pojedeme domů, ale tak nějak postupně přestalo a nakonec jsme se přemístili na Kamenici.. Domluva byla taková… My kluci + malá Zuzka sjedeme úsek z Plavů do Jesenného a pak se uvidí… Jelo se v klidu, jen Kečupovo věčné "jedeme na oči" nám se Zuzkou v úsecích jako Navarovská soutěska, Prádelna a Tobogán trochu nahánělo strach…:o) Ale pohoda.. Dojeli jsme do cíle, kde jsme se dohodli, že Kečup s Tomášem si to sjedou ještě jednou. Honza, jelikož si nepříjemně narazil záda na "pětimetráku", pojede autem a já s holkama se připojíme na úsek Jesenný až peřej Paraplíčko na Jizeře.. stalo se.. I spodek Kamendy stál za to, jen se někam ztratily dvoumetrové vlny, které tam byly za I SPA a i splachovadlo na Vošmendě bylo (nebo spíš vůbec nebylo) trochu menší… Ale jinak idylka..

Po převlečení do suchého následovalo drobné krmení a přejezd zpět do Vrchlabí.. Ale ouha!! Přijeli jsme a tak nějak to prostě nemělo vodu.. Tomáš musel použít moderní techniku, aby nám po půlhodině žhavení drátů oznámil, že voda není a už nebude… Sakra, co teď… Nastal menší rozpor.. Ti co měli spaní zajištěné v autě navrhovali tu zůstat a přejet někam ráno, ti co spali venku chtěli jet ještě večer, jelikož na parkovišti nešel postavit stan a na spaní pod širákem nebylo moc teplo.. Nakonec to dopadlo tak, že jsme šli všichni společně do hospody a tam se uvedli do stavu, kdy nám bylo celkem fuk kde spíme..(teda do toho stavu nás uvedla cesta tam a zpět,ne? ;-) pozn.Tomáše) Tak nakonec polovina skončila v autě a polovina pečlivě zachumlaná a nabalená na autobusové zastávce… Noc to nebyla nijak příjemná,ale neva.. Ráno malá snídaně a šup zpátky na Kamenici.. Tentokrát se rozhodlo, že s náma pojedou i holky.. Bohužel minimálně jedna tohoto rozhodnutí pak dost litovala.. Cesta byla fajn až do první soutěsky… Holky se bály, ale v pohodě projely..jenže pak přišly na řadu další a další a v jedné z nich najednou Bláža eskymuje, ale kameny jí posílají zpátky, tak eskymuje znova a ještě jednou a najednou visí i s lodí na kládě a nemůže ven.. Po chvilce povoluje šprajda, za kterou obě visely, a je to..Jenže co to.. Bláža plave kolem vracáku, kde mohla krásně vylézt, a nic… Tomáš najednou vidí, že Blaženka nevidí nebo spíš nevnímá… Bylo dost nervů, než na břehu skončila loď, pádlo i Bláža.. Asi poprvé jsem viděl Kečupa se nesmát a starostlivě pobíhat kolem své vyvolené.. Nakonec s Blážou odešli po svých k autu, lodě se nechaly pod stromy a zbytek jel dál.. Projeli jsme ještě pár nástrah ve formě Tobogánu, kde Zuzka ukázala, jak je důležité umět základní záběry a co se může stát když je někdo neumí…: a jezu "pětimetráku".. a dorazili zdárně k autu, kde už čekal Kečup s Blážou.. Tu jsme uložili do tepla, Kečup s Tomem se vydali zpět pro lodě a ostatní se šli posilnit na zpáteční cestu.. Po cca hodině přijeli zpět kluci s loděma, převlékli se a vyrazili jsme zpět ku Praze. Cesta uběhla jako vždy, tzn. že po pěti minutách jízdy všichni usnuli a vzbudili se až na Baranďáku :o)

Co dodat.. Velice podařený prodloužený víkend s partou fajn lidí..